Czas ważności oferty na pierniki w sezonie

W końcu zeszłego tygodnia pierwszy raz w tym roku i w ogóle daliśmy naszej ofercie termin ważności 24 godziny.

Przyszedł ten moment, gdy telefon dzwoni co chwilę i gdybyśmy przyjmowali zamówienia po cenach, które mieliśmy we wrześniu nie moglibyśmy przyjąć już żadnego. Ponieważ ceny rosną wraz z kurczeniem się możliwości – podnosimy ceny. Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie, gdyż potencjalni nabywcy są coraz bardziej zdeterminowani i skłonni są zapłacić coraz więcej. Jeśli potrafimy przyjąć w ciągu dnia 3 zlecenia, to może się okazać, że następnego dnia nasza propozycja będzie nieaktualna.

W ten sposób znów wracamy do pytania co można zrobić, by skłonić klientów do wcześniejszego składania zamówień.

Klienci zastanawiają się, a kiedy wreszcie są gotowi do podjęcia decyzji, lub wręcz właśnie ją podjęli „prezes się zgodził!”, okazuje się, że ozdoby z masy piernikowej są już droższe o 30%, albo wręcz jest już za późno, by zamówić takie , jakie by się chciało.

Problem polega na tym, że taki ruch w naszej branży  jest raz w roku. Oczywiście można się zmobilizować na te dwa, trzy miesiące, ale są przecież granice ludzkich możliwości.

Nie lubimy odmawiać, póki jeszcze wydaje nam się, że damy radę, proponujemy ceny, które odpowiadają naszemu zaangażowaniu.

Jedno przemyślenie nt. „Czas ważności oferty na pierniki w sezonie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *