Zastanawiałem się jakim słowem należałoby zastąpić określenie „gift” funkcjonujące w branży reklamowej. Uznałem, że najbardziej pasuje mi „podarek”. Jest to przedmiot wręczany w określonych okolicznościach, ale nie jest z okazji, jak prezent.
Pierniki ozdobne świetnie nadają się na taki podarek. Są ładne, pachnące, kojarzą się z świętami, będącymi najbardziej rodzinnymi świętami w roku. Nie są też kosztowne, mogą być niezobowiązującym podarunkiem bez poczucia konieczności odwdzięczenia się w przyszłości. Można je zarówno zawiesić na firmowej choince, jak i postawić na biurku czy kontuarze w recepcji.
To zadziwiające, ale nawet najmniejsze pierniczki wywołują uśmiech i są pozytywnie odbierane. Mogą tworzyć więź z klientem, czy kontrahentem nawet w tak lokalnym przedsięwzięciu jak gabinet weterynaryjny.
Przecież najważniejszym filarem stabilnego biznesu są stali klienci. Warto dać im odczuć tę więź.