Formularz zamówienia jest naszym wewnętrznym dokumentem, który jest dla nas informacją o przyjęciu zamówienia.
Wydawać by się mogło, że formularz zamówienia nie jest niezbędny i wystarczy informacja w mailu, a może nawet rozmowa telefoniczna. Doświadczenie jednak pokazuje, że jest inaczej.
Ponieważ w sezonie mamy wiele zamówień i nie ma dwóch takich samych, musimy mieć wszystkie informacje uporządkowane w jednolity sposób.
Przy okazji czasami dzięki formularzowi udaje się wychwycić rozbieżności między oczekiwaniem Klienta a naszym przeświadczeniem wynikającym z korespondencji mailowej. Pozwala to odpowiednio wcześnie zareagować i dzięki temu uniknąć sytuacji, gdy na korektę jest już za późno.
Formularz zawiera także dane do faktury i adres dostawy, co ma oszczędzić nasz czas. Okazuje się jednak, że są i tacy, którzy potrafią podać błędny adres, co przy dostarczaniu zamówienia w godzinach szczytu w centrum Warszawy może być przyczyną sporych komplikacji.
Warto także umieścić w formularzu swój numer telefonu, byśmy nie musieli szukać go w masie maili lub nawet przez internet. Oczywiście możemy to zrobić, ale w szczycie sezonu każda niepotrzebna operacja zabiera nam cenny czas. Po to właśnie jest formularz zamówienia, by mieć wszystkie informacje w jednym miejscu.