Jak nie piernik to ozdoba

W interesach pieniądz jest ważny,  nie ma co do tego żadnych wątpliwości, nie można jednak zapominać o emocjach.  W tym roku aż trzykrotnie   zadzwonili do nas klienci wystawieni do wiatru.

Opisywane  sytuacje były podobne. Klienci zamówili pierniki półtora miesiąca temu i byli przekonani,  że ich zamówienia czekają na realizację. Tymczasem  w najgorętszym okresie przedświątecznym zamiast spodziewanych  piernikowych prezentów otrzymali wiadomość, że z zamówienia nici.  I nie miało znaczenia, czy pierników potrzebowała firma, kółko parafialne czy osoba prywatna.

W tym momencie sezonu jest już mała szansa na znalezienie innego wykonawcy pierników, a zwłaszcza z logotypem.  Na szczęście nasza pracownia mogła zaproponować piernikowe ozdoby.

Oto podstawowe wskazówki dotyczące każdej wytwórczości. Powinny być standardem w biznesie:

  • Należy planować ilość możliwych do przyjęcia zamówień według swoich mocy przerobowych
  • Warto stworzyć grafik prac i przewidzieć w nim rezerwę na niespodziewane okoliczności
  • W przypadku nietypowych realizacji, np. logotypów należy przewidzieć czas na próby, wykonanie wykrojników, choćby zamówienie wyglądało na bardzo łatwe
  • Jeśli zlecenie  jest ryzykowne ze względu na termin realizacji, nie trzeba go przyjmować.
  • Lepiej klientowi odmówić od razu, wtedy będzie miał jeszcze czas na znalezienie innego wykonawcy

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.