W interesach pieniądz jest ważny, nie ma co do tego żadnych wątpliwości, nie można jednak zapominać o emocjach. W tym roku aż trzykrotnie zadzwonili do nas klienci wystawieni do wiatru.
Opisywane sytuacje były podobne. Klienci zamówili pierniki półtora miesiąca temu i byli przekonani, że ich zamówienia czekają na realizację. Tymczasem w najgorętszym okresie przedświątecznym zamiast spodziewanych piernikowych prezentów otrzymali wiadomość, że z zamówienia nici. I nie miało znaczenia, czy pierników potrzebowała firma, kółko parafialne czy osoba prywatna.
W tym momencie sezonu jest już mała szansa na znalezienie innego wykonawcy pierników, a zwłaszcza z logotypem. Na szczęście nasza pracownia mogła zaproponować piernikowe ozdoby.
Oto podstawowe wskazówki dotyczące każdej wytwórczości. Powinny być standardem w biznesie:
- Należy planować ilość możliwych do przyjęcia zamówień według swoich mocy przerobowych
- Warto stworzyć grafik prac i przewidzieć w nim rezerwę na niespodziewane okoliczności
- W przypadku nietypowych realizacji, np. logotypów należy przewidzieć czas na próby, wykonanie wykrojników, choćby zamówienie wyglądało na bardzo łatwe
- Jeśli zlecenie jest ryzykowne ze względu na termin realizacji, nie trzeba go przyjmować.
- Lepiej klientowi odmówić od razu, wtedy będzie miał jeszcze czas na znalezienie innego wykonawcy