Gdy w grę wchodzi większa ilość prezentów, można uzyskać na nie atrakcyjną cenę, jeśli jest jeszcze dość wcześnie. Tak zazwyczaj jest we wrześniu. Gdy w wyniku negocjacji zapadają ustalenia dotyczące ceny i terminu ważności oferty oznacza to, że zaproponowaliśmy najlepszą cenę na ten czas.
Ostatnio jednak jeden z naszych Klientów, kiedy zbliżał się koniec ważności oferty, chciał byśmy zarezerwowali prezenty w wynegocjowanej cenie do momentu, aż wróci z urlopu. Po powrocie złoży zamówienie.
Niestety w „Piernikarni” nie można „zarezerwować” upominków w określonej cenie. Nie stoją na półce czekając na nabywcę. Wszystkie zlecenia realizowane są na zamówienie. Dla nas czas ma kluczowe znaczenie. Podczas gdy Klient podejmuje decyzję, rozważa inne oferty, ewentualnie odpoczywa, my możemy już realizować jego zamówienie. Po to właśnie jest termin ważności oferty i zaliczka, by klient miał pewność, że otrzyma prezenty w ustalonym terminie za atrakcyjną cenę. W pracowni zaś wraz ze złożeniem zamówienia rusza praca.
„Czy to znaczy, że po tych dwóch tygodniach cena może się zmienić i będziemy musieli negocjacje zaczynać od nowa?”
Tak, może się tak zdarzyć, jeśli w tym czasie pojawi się inne duże zamówienie, na które otrzymamy formularz zamówienia oraz zaliczkę.
Sposobem na otrzymanie upominków-pierników w atrakcyjnej cenie jest złożenie zamówienia na nie z odpowiednim wyprzedzeniem.
Możemy doradzić jeszcze jedno rozwiązanie. Gdy nie jest znana konkretna ilość potrzebnych prezentów, można zamówić ilość szacunkową, a kiedy ustali się dokładne potrzeby, zamówić resztę. Mimo upływu czasu jest duże prawdopodobieństwo, że wszystkie będą w tej samej cenie.